İpek Kestane – Akla Gelen İlk Marka Olmalıyız

Yıllardır Bursa’nın simgelerinden biri olan kestane şekeri üretiminde irili ufaklı pek çok üretici piyasada kendini gösteriyor. Ancak hepsinin markalaşması mümkün değil. İpek Kestane, markalaşma stratejisi içerisindeki en önemli unsur olan kurumsallaşmayı başarabilen birkaç firmadan biri. Kalite ve hizmeti en üst seviyede sunmayı amaçlayan İpek Kestane Yöneticisi Ayhan Demir sorularımızı yanıtladı..

İpek kestane şekeri ne zaman üretilmeye başlandı, firmanızın kuruluş hikayesinden bahseder misiniz?

İpek Pişmaniye’nin satış noktalarında aynı zamanda kestane şekeri satılıyordu. Fakat bu ürün farklı firmalardan tedarik ediliyordu. Bir müşterinin kestane şekeri ile ilgili şikayeti bu sektöre girmemizi tetiklemiştir. 2004 yılının Kasım ayından itibaren İpek Pişmaniye kestane şekerini kendi üretmeye başlamıştır.

Bursa’yla bütünleşmiş bir ürün pazarlıyorsunuz. Pazarlama stratejiniz nedir ?

Kestane şekeri Bursamızla bütünleşmiştir. Bursa ile ilgili her gündem bizim için pazarlama fırsatıdır. Stratejimiz; Bursa denildiğinde ilk akla gelen marka olabilmektir.

Markanızı oluşturma sürecinde karşılaştığınız zorluklar nelerdi ?

Bu işi yapan birçok merdiven altı üretimler bizi çok zorlamaktadır. Biz sadece kalite anlamında rekabet ediyoruz. Fiyat konusunda rekabet etmemiz söz konusu değildir.

Bursa dışında nerelerde satış yapıyorsunuz ?

İpek Kestane Şekeri Bursa dışında özellikle İstanbul, Ankara, İzmir ve başlıca büyük şehirlerimizde bayilik sistemi ile hizmet vermektedir.

Bir nevi lüks tüketim ürünü pazarlıyorsunuz. Bu noktada karşılaştığınız zorluklar var mı ?

Kestane şekeri lüks tüketim ürünüdür. Kestanenin yılın her mevsiminde olmayışı başlıca bir zorluktur. Ayrıca firesi de yüksek oranda olması itinalı bir çalışma gerektirir. Ürün raf ömrüde kısa olduğu için müşteriye en doğru şekilde ulaştırılmalıdır.

Tüketicilerin pozitif ya da negatif eleştirilerini nasıl değerlendiriyorsunuz ?

Ürünümüzle ilgili her türlü eleştiri dikkate alınır. Müşteri memnuniyeti bizim için herşeyden önemlidir. İrtibat kurulup gereken neyse yapılır.

Bulunduğunuz sektör ekonomik krizlerden ne derece etkileniyor ?

Kestane şekeri temel bir gıda maddesi değildir. Yani insanlar ekonomik sıkıntı olduğunda önce lüksten tasarruf ederler. Dolayısıyla en çok etkilenen sektörlerden biri biziz.

Müşteri portföyünüzden bahseder misiniz, amaçladığınız portföye ulaştınız mı ?

Özellikle İstanbul müşterisi bizim için hedef kitledir. Dinlenme tesisleri ve akaryakıt istasyonları başlıca satış noktalarımızı temsil eder.

Reklam konusundaki düşünceleriniz neler ? Ticaretin hangi noktasında reklam olmalı sizce ?

Reklam olmadan marka için bir imaj oluşturamazsınız. Yazılı ve görsel medyada reklam çalışmalarımız hep olacaktır.

Firma olarak bundan sonra yapacağınız çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz ?

Firmamızın en önemli hedeflerinden biri bu sektörde kalite standardını hizmet kalitesi ile birleştirmektir. Bursa deyince kestane şekeri, kestane şekeri deyince akla İpek gelmesi bizim için vazgeçilmezdir.

 

 

Yorum Bırakın..

e-Posta adresiniz yayınlanmayacak.